Å ett å två å kniiiip


Igår beslutade jag mig för att åka och simma, eftersom det tydligen förväntas att man ska leva hälsosamt nu när jag slutat röka. Jag har inte simmat i en simhall sen jag gick på mellanstadiet eller nåt och hade helt glömt bort att det där med glida några längder är ganska jäkla jobbigt.

Full av tillförsikt till min egen kondition kastade jag mig i vattnet och började i racerfart averka bassängen. När jag var yr av utmattning och hade blodsmak i munnen och kramp i ena vaden hängde jag mig över bassängkanten; fullt övertygad om att jag hade spurtat i fyrtio minuter. Minst.
Men nej. Jag hade simmat i åtta. Å-t-t-a minuter. Och på banorna bredvid mig toksimmade snorungar och skröpliga pensionärer utan att ens bli andfådda, medan jag låg som en dränkt bäver med ett krampaktigt tag om kanten och flåsade våldsamt av ansträngning. En av ungarna gav mig ett (vad jag är säker på var hånfullt) leende och tog en längd med två simtag. Då gick jag och bastade istället.

Nånstans går faktiskt gränsen.

Kommentarer
Postat av: Alexia

Haha jo jag kan oxå känna mig som en klubbad säl efter ett träningspass då är det bara att slänga sig i närmsta bastu! du gjorde helt rätt

Postat av: Durmer

Att du ens tog dig till simhallen är stort. Det är väl motion nog?

2006-11-23 @ 09:15:17
URL: http://durmer.blogg.se
Postat av: Sanna

haha, ja, visst är det söta..=) Förhoppningsvis får jag ta hem den röda...annars är risken stor att min prinsessa hemma blir alldeles för bortklemad. (hrrm, vilket hon enligt elaka rykten redan ÄR..)

2006-11-23 @ 09:25:46
URL: http://feliciahardys.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag tycker vi tar och simmar tillsammans du och jag. Slå en signal när du är i Gbg nästa gång. Min uthållighet är exakt lika kass. Hahahaha! Det värsta är när folk simmar om en och kastar elaka blickar - "ur vägen, din långsamma idiot!"

2006-11-23 @ 10:33:12
URL: http://dauphine.blogg.se
Postat av: Camilla

Eller, förresten... Jag visar mig inte i bikini. No way. Ring inte. :P

2006-11-23 @ 10:33:57
URL: http://dauphine.blogg.se
Postat av: Fröken Kaos

Camilla: Bikini? Knappast. Jag har en baddräkt modell heltäckande. Dessutom går jag virad som en koldolme i handduken ända till kanten på bassängen. Då kastar jag handduken samtidigt som jag hoppar i vattnet. Ser kanske underligt ut, men skit samma.

2006-11-23 @ 10:58:00
Postat av: Ankie

Haha... :D vad underhållande att läsa!

2006-12-21 @ 09:59:37
URL: http://ihuvudetpamig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback