Fan. Jag är gammal.


Eller egentligen är jag inte så värst gammal. Jag är 26. Men det börjar krypa sig på mig, jag fullkomligt badar i vuxenpoäng nu. Och jag svär; i skarp belysning kan man ana oroande drag från mormor i mitt ansikte. Om man tittar fort.

Jag har inte varit 26 så länge men detta har jag redan lyckats med:

* Sluta röka. Jag är inne på min tredje rökfria dag nu. Det är ett helvete utan dess like och jag önskar inte ens min värsta fiende alla dessa plågor. Eller jo, min värsta fiende kanske. Han kan gott ha det. Men ingen annan.

* Skaffat glasögon. Naturligtvis var jag dum nog att kila förbi optikern, full av tillförsikt, och göra en synundersökning. Visade sig att jag var närsynt och måste ha glasögon när jag kör bil. Visade sig också att de fräsiga bågarna jag valde ut fick mig att se ut som en kåt skolfröken. Mindre lyckat.

* Blivit chef. Ja det är inte klokt. Jag är en såndär person som av någon konstig anledning alltid velat bli chef eftersom det låter så häftigt och nu har jag blivit det. På riktigt. Jag börjar om en månad och herregud jag har ingen aning om hur det ska gå. Stackars personal.

Jag börjar bli gammal. Och inte nog med det; 2007 kommer bli det året när jag gick omkring i skarp belysning med skolfröken-glasögon och förstörde livet för 30 personer.

Toppen.



Bild från www.eyeglasses.com

Kommentarer
Postat av: Camilla

När du blir chef är det officiellt kört. Nu är du vuxen, vare sig du vill eller inte, haha! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback