Första Firmafesten

Aj aj aj.

Fick precis en inbjudan från Min Nya Arbetsgivare att komma på deras julfest nu på lördag. Lite sådär "ja vi vet att du inte formellt har börjat ännu, men hey kom och parta med oss vetja". Vad tusan gör jag nu?!
Jag kan ju inte tacka nej för det är kanske oartigt och dessutom är detta världens chans för mig att umgås under avslappnade former med det som ska vara min personal framöver. Men jag kan ju inte tacka ja heller. Jag minns nämligen en incident för några år sen då jag arbetade på ett annat, stort företag. Vi hade anställt en ny säljare och han skulle börja på måndagen. Fredagen innan hade vi firmafest och han var inbjuden, just för att kunna lära känna alla på ett mer privat plan innan han började. Alla tyckte att detta var en toppen idé, särskilt han.  Och jisses, du kan tro att det spårade ur.

Visade sig att den här killen snabbt blev lite för bekväm och lite för privat med bålen. Han blev kanonfull och dunkade alla i ryggen och torrjuckade på dansgolvet och slickade mig i örat och kräktes slutligen i en av receptionistens älskade palmer innan vi fick ringa en taxi som kom och hämtade honom. Tack och lov hade han glömt allt på måndagen när han började arbeta, så det blev inte fullt så pinsamt som det skulle kunna ha blivit, men det är en underdrift att säga att det tog ett tag innan han kom in i gänget.

Tänk om det händer. Tänk om jag åker med på den här firmafesten och bara råkar bli sådär Wonderwoman-full att jag tror att jag är skitläcker och står och torrjuckar mot en palm (eller hemska tanke; mot en av mina Dolce & Gabbana-chefer!). Nej det får inte hända.

Måste klara mig ur det här på något sätt.

138579-7

Kommentarer
Postat av: msme

Tacka ja! Det kan säkert bli roligt. Se till att ta det lugnt med alkoholen bara, så går det nog bra.

Postat av: grunken

Haha. Wonderwoman-full låter ju fantastiskt roligt. Måste nog prövas någon gång. Kanske inte med arbetskollegorna-to-be.

2006-11-21 @ 10:06:41
URL: http://grunken.blogg.se
Postat av: Camilla

Hahahaha! Klart du ska gå. Och blogga om allt du kommer ihåg efteråt. ;)

2006-11-21 @ 11:04:12
URL: http://dauphine.blogg.se
Postat av: Ylva

Firmafest=farligt! Sambon började storstilat ett nytt jobb med att gå på julfest. När chefen skulle hålla tal reste sig sambon och sa högt och ljudligt att han var tvungen att spy. Några duschade honom med kläderna på efter att han spytt ned sig själv och han vann vandringspokalen. Lycka till! För du ska väl gå?

2006-11-21 @ 14:20:48
URL: http://www.yfronten.blogg.se
Postat av: Fröken Kaos

Menar du allvar?! Stackars din sambo ha ha. Och jag har inte bestämt mig ännu :-S

2006-11-21 @ 14:27:02
Postat av: Blue

Självklart ska du gå. De får väl skylla sig själva... se till att alla blir mer kanon än du så går det bra ska du se.

2006-11-21 @ 20:37:40
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Durmer

Det är kört. Leta efter ett nytt jobb.

Lessen, men så är det. En firmafest är ingen bra start på karriären.

Vill du komma undan kan du skylla på vinterkräksjukan. Du kommer garanterat bli en i gänget då du väl börjar...

2006-11-21 @ 21:32:43
URL: http://durmer.blogg.se
Postat av: Mel

Jag jobbar som konsult och har således TVÅ firmafester att gå på...och networking är liksom a & o i branschen så jag har inget val. Dessutom är båda festerna nästa vecka, en på måndag och en på torsdag. För att inte ruinera min karriär har jag som strategi att ta ETT glas vin och sen sippa mineralvatten resten av kvällen och hävda att det är en gin&tonic.

2006-12-07 @ 13:17:26
URL: http://www.mystreetishere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback