"Göran vill ligga med mig"




Jag har varit med om en hel del underliga saker under min tid på det här företaget. Men det mest surrealistiska var nog incidenten med Göran, och jag är vansinnigt glad att jag kommer slippa fler sådana framöver.

Det var en tillställning/mässa i Stockholms skärgård med många potentiella kunder och det var meningen att jag och min nuvarande chef skulle stå där tillsammans. Som alltid fick han dock nåt bättre för sig och dumpade helt enkelt av mig där efter att ha presenterat mig för en av våra befintliga kunder; Göran.
Göran var sisådär 50 år och enligt min chef "en hyvens kille" och jag var glad att där iallafall fanns någon att prata med. Vad jag inte visste var att Göran tydligen ansåg att jag vansinnigt attraherad av honom och att min chef helt enkelt agerat hallick när han åkte ifrån stället. För Göran spårade ur.

Efter att ha försökt invitera mig till hans hotellrum för drinkar (vilket jag artigt avböjde) agerade Göran sugpropp; han sög helt enkelt tag i min arm och vägrade släppa. Vid ett obevakat ögonblick lyckades jag slita mig loss och medan Göran sprang gatlopp i hotellkorridorerna och vrålade mitt namn, stod jag tryckt mot en husvägg utanför hotellet och ringde mitt livs mest bisarra mobilsamtal:

Chefen: Hallå? *yrvaket*
Jag: Du för fan det här är ju helt galet! *väsande* Tror du att du är P Diddy eller?
Chefen: Vad snackar du om?
Jag: Lägg av! Jag tror Göran vill ligga med mig.
Chefen Va?
Jag: Jag. Tror. Att. Göran. Vill. Ligga. Med. Mig. Du måste hämta mig. Nu. Jag vill hem.

Än idag har alla på kontoret hysteriskt roligt när Göran (numera omdöpt till "Kåta Göran") ringer. Och det tog tre veckor innan jag pratade med min chef igen; trots att han dyrt och heligt svor att han inte hade en aning om att Göran var ett pervo.

Eller hur.

Kommentarer
Postat av: Alexia

haha men gud vilken jävla kväll!! stackare.. isch

Postat av: Sanna

Herregud, vilket slem. Känner igen typen; det är samma gubbar som alltid slemmar på en på konferenser. Så fort frugan inte är med.;-) Euuw.

2006-11-22 @ 10:42:38
URL: http://feliciahardys.blogg.se
Postat av: Fröken Lund

Nämen herregud vilket pervo. En örfil verkar vissa pervon gå igång på så det hade nog inte löst det där problemet. Ett knä i skrevet dock, brukar inte lämna utrymme för missuppfattning! Det är det enda som gäller när intellektet inte är tillräckligt stort för att begripa ordet "nej".

(PS: Word verification är jättebra om man bloggar på en amerikansk blogg, typ blogger.com, eftersom det finns automatiska spamprogram som slänger in störiga meddelanden i ens kommentar annars. I stil med: "I just love your site. Really interesting! Great colors!" När jag hade fått ca 20 st såna på en och samma dag så ansåg jag det vara läge att lägga in en sån word verification och vips, så var problemet löst).

2006-11-22 @ 10:48:07
URL: http://blickstilla.blogspot.com
Postat av: NocturnalNemi

Åh fy fan! Men hur bisarrt är det inte att behöva ringa ett sånt samtal till sin chef :D! Och såna män som Göran, som helt enkelt inte fattar när det är nog... Vad ÄR deras problem?? Men så här i efterhand måste det vara en kul anekdot!

2006-11-22 @ 11:27:25
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se
Postat av: Camilla

Säger baar: *dish, dish*

2006-11-22 @ 12:18:42
URL: http://dauphine.blogg.se
Postat av: Camilla

BARA :)

2006-11-22 @ 12:18:55
URL: http://dauphine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback