Hur mycket pengar skulle det krävas för Lactal-utmaningen?



Efter att ha läst
den eminenta Fröken Lunds inlägg (jag vet inte hur man länkar så här är hennes adress:
http://blickstilla.blogspot.com/) om svamp-i-underlivet-jeans började jag filosofera lite. Jag och min bror har en favoritsysselsättning som heter "Hur mycket pengar skulle det krävas " och som i stora drag går ut på att vi målar upp snuskiga scenarion och försöker pressa den andre att berätta hur mycket pengar det skulle krävas att utföra uppgiften. Det kan vara allt från att äta något vansinnigt äckligt till att besöka sjukhuset med ett främmande föremål i rectum, och pengasumman brunkar pendla från sisådär 50.000kr till några miljoner beroende på pinsamhetsgrad (jag försökte en gång leka den här leken med min nuvarande chef men det visade sig att han gjorde allt för 50.000 och då blir det bara äckligt).

Hursomhelst.

Fröken Lunds inlägg fick mig genast att tänka på den där reklamen för Lactal, och jag insåg att där har vi en grej jag aldrig skulle göra för pengar. No way josé. Kanske är det jag som är larvig, men att sitta i rikstäckande TV och se seriös ut och prata om illaluktande flytningar?! Vad är inte pinsamhetsfaktorn på det?
Då är jag hellre den där svamp-tjejen som joggar och badar och gör yviga gester mot skrevet samtidigt som hon grimaserar för att illustrera exakt hur mycket det kliar i bagaren. Jag hade till och med gjort det gratis om det innebar att jag slapp dra på mig en vit rock och prata om illaluktande flytningar. Eller nästintill gratis iallafall.

Så brorsan; snor du Lactal-utmaningen har du vunnit. Lätt.

Kommentarer
Postat av: grunken

Det låter lika illa båda två. Jag har i och för sig inte sett Lactal-reklamen men jag antar att kvinnan i rocken är en läkare eller nåt som pratar om illaluktande flytningar i bästa tandläkaranda.. Typ? Jag hade nog dragit på mig rocken iallafall jag.
Som det där avsnittet av "Vänner" när Joey ska göra reklam för botemedel mot klamydia eller vad det nu är. Det är rätt hög pinsamhetsfaktor på det med må jag säga.

Något jag under inga omständigheter skulle göra är att analysera min egen avföring i rikstäckande TV som dom får göra i "Du är vad du äter". Jag kommer inte på något pinsammare än det tror jag.

Postat av: Fröken Kaos

Jag tror att hon ska vara gynekolog *s*

Och det där med avföringen ja. Nä det hade jag nog oxå haft jäkligt svårt för.

2006-11-21 @ 15:02:06
Postat av: Sanna

Haha, jag har ofta funderat på den där Lactalreklamen; hon måste ju vara någons mamma, syster, moster!! Jag skulle självdö av pinsamhet om det var någon jag kände. Tänk att för alltid tituleras som "Tanten som pratar flytningar". Usch.

2006-11-21 @ 15:18:19
URL: http://feliciahardys.blogg.se/
Postat av: Fröken Lund

Hej hej!

Självklart får du länka till mig. Då blir jag bara glad. Jag kan också säga att jag aldrig hade ställt upp på en sån reklamfilm. Sen är det skitsamma att svamp i underlivet sääääkert är jättenaturligt (och hundra ggr mer vanligt med de senaste årens mode. Var är du, 90-talsvida bralla?), jag skulle ändå aldrig ställa upp på en sån reklam!

2006-11-21 @ 17:18:54
URL: http://blickstilla.blogspot.com
Postat av: Camilla

DET DÄR ÄR NOTHING! NOTHING! Tänk på killen som är med i reklamen för tabletter för (mot?) diarré: "Diarré kan komma olägligt" OK. Då har jag en liten fråga. En pyttepytteliten. När FAN kommer diarré någonsij lägligt? Moahahahaha! Sucker! Han trodde säkert att han gjorde reklam för Treo. Tji fick han. ;)

2006-11-21 @ 21:11:32
URL: http://dauphine.blogg.se
Postat av: Anonym

Förresten - du länkar genom att klicka på den lilla "kedjesymbolen" ovanför inläggsrutan. Då öppnas ett fönster där du fyller i url:n (fullständig adress - http://www), ordet du vill länka samt om du vill öppna i nytt eller samma fönster. Tryck på OK och volià. :)

2006-11-21 @ 21:15:27
Postat av: Fröken Kaos

Åh! Tack tack tack! Nu kan jag länka! Kanske.

2006-11-22 @ 08:18:40
Postat av: Mel

Jag tänker alltid på det där Vänner avsnittet när Joey är "poster boy" för någon som har "VD" (könssjukdomar, "veneral disease" om ni vill lära er något nytt i dag) när jag ser reklam för diverse läkemedel. Hur raggar man på krogen efter ha blivit rikskändis som killen med oläglig diarré eller tjejen med svampinfektion? Typ; "Hejsan gullet...vill du komma hem till mig och kolla om min svampinfektion har försvunnit...?"

2006-12-07 @ 13:13:15
URL: http://www.mystreetishere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback