Sluta Röka Linjen


Jag har ringt till Sluta röka-linjen. På allvar. Dels för att jag var ganska nyfiken på vad en "professionell tobaksavvänjare" är för en typ egentligen, men också för att få reda på när jag kommer sluta vara förbannad. Jo det är säkert; man blir livsfarlig av att sluta röka. Jag har varit komplett galen sen i måndags, det är som att ha pms fast gånger hundra. Jag var beredd att dra mjölpaketet i skallen på kassörskan igår, och det hela kulminerade när sambon råkade säga något och jag liksom sög tag i tröjan på honom med knuten näve i värsta action-stil. Sambon stelnade till, tittade oförstående på mig och sa:
"Vad gör du?"
"Vet inte" pep jag och släppte hans tröja.
Sen gick jag upp och la mig och sov fastän klockan bara var åtta.

Hursomhelst, en professionell tobaksavvänjare är en gullig tant som har sagoberättar-röst och talar om för dig att du är duktig. Och att du ska äta citrusfrukter och dricka mycket vatten.

Därför är jag nu inne på min andra säck clementiner, och har druckit så mycket mineralvatten att min blåsa tror att den är en vattenspridare. Och nej; det hjälper inte.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Tycker jag också! Fast lite väl dyr...
Lycka till med att sluta röka btw! Det där klarar du fint.

Postat av: Durmer

Fattar du hur sjukt många vuxenpoäng det är på att ringa sluta-röka-linjen? Det ligger i jämnhöjd med att börja spara pengar för en kommande bäbis innan man ens är gravid.

2006-11-17 @ 09:47:31
URL: http://durmer.blogg.se
Postat av: Mirijam

Allvarligt talat, alla vi som slutat röka borde få typ en miljon (minst) var, att bara spendera på typ lyxiga spa-behandlingar, snygga träningskläder och godis. Eller clementiner om man nu föredra det.
Ett tips från en drygtettårsomrökfrihargåttuppfemkilo-väninna, ut och gå!!! Jag blev sambo och passade SAMMA DAG på att sluta röka. Du vet, ny hemort, ny vana osv. Men sambo, med mys i soffan, film och godis, alltså det var ju inte det mest intelligenta val jag gjort i mitt liv. Dessutom var det höst så mys-i-soffan-kvällarna var ju inte få om man säger så. Vad babbalar jag om? Jo, just det, din ämnesomsättning kommer sjunka. Tro mig. Så ut och gå med dig kvinna! En extra promenad om dagen för att du - likt mig- ska slippa vakna nästa vår och bara "aaaaahhhh, vad hände?"
Dessutom kommer du känna dig obekväm med 5 extra klo runt midjan, och en obekväm chef är en dålig chef.
Eller vad fan vet jag.
Lycka till iallafall, både med ciggen och chefandet!

2006-11-19 @ 18:59:09
URL: http://mirijam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback